Over de dirigent

Marc Buijs - dirigent, pianist en liedjesschrijver

Marc Buijs (1965) is van huis uit pianist. Hij dirigeert het Liefdesliederenkoor al vanaf de oprichting in 1991, een jaar nadat hij afstudeerde als pianist aan het (toen nog) Arnhems Conservatorium. Zijn dirigeerkwaliteiten ontwikkelde hij onder andere in de Kurt Thomas Cursus aan het HKU Utrechts Conservatorium. In 2013 studeerde Marc hier af aan de masteropleiding Koordirectie, met Brahms' Ein deutsches Requiem. Dit concert was een coproductie van het Liefdesliederenkoor en kamerkoor Sotto Voce uit Nijmegen. Naast het Liefdesliederenkoor dirigeert Marc Buijs het Vocaal Ensemble Lochem en oratoriumkoor Toonkunst Zutphen. Marc geeft daarnaast pianoles en schrijft zijn eigen liedjes.

Duo met Hans Scholing

Samen met bas-bariton Hans Scholing treedt Marc op met 2 programma’s:

• de mooiste Nederlandse liedjes, met bijvoorbeeld minder bekende liedjes van Harry Bannink en Theo Nijland;
  • Duitse liederen uit de Romantiek van Schumann, Brahms. Mahler en Wolff.

The Marc Brothers

Als singer-songwriter timmert Marc aan de weg met zijn groep The Marc Brothers, die bestaat uit drummer Erik Oexman, bassist Leo Mongula en zanger/pianist Marc Buijs. Stijl (volgens Marc): Nederlandse kleinkunstjazzpop.